საჩვენებელი გაკვეთილები


საგანი
ქართული  ენა  და  ლიტერატურა
მასწავლებელი
მაია ღლონტი
გაკვეთილის  მთავარი
თემა
გოდერძი ჩოხელი ,,ფშაველი გამახარე“
სწავლების  საფეხური
დაწყებითი                V კლასი
მოსწავლეთა  პროფილი
30 მოსწავლე. 
გაკვეთილის  ტიპი
საჩვენებელი
გაკვეთილის  მნიშვნელობა/აქტუალობა
წაკითხული ტექსტის გაგება- გააზრება და ანალიზი.
გაკვეთილის  მიზნები 
და  შედეგები
ტექსტის გაგება -გააზრება .
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
წაკუთხულის შეფასება და დასკვნების გამოტანა.
ეროვნული   სასწავლო  გეგმით  განსაზღვრული 
მოთხოვნები/სტანდარტები
V. 1  . მოსწავლეს აქვს  ასაკის შესაფერისი სირთულის     ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
·         ისმენს ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილ ლიტერატურულ ტექსტებს და პოულობს მსგავსება-განსხვავებას მათ შორის;
·         წარმოაჩენს ნაწარმოების პერსონაჟს სხვადასხვა კუთხით (მიუთითებს მის როგორც დადებით, ისე უარყოფით თვისებებზე).  
V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური ამოცანების  განხორციელება.

V. 12.  მოსწავლეს შეუძლია  კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით.
·         სხვადასხვა საშუალებით (კონტექსტის გათვალისწინებით, კითხვის დასმით, ლექსიკონით) ცდილობს უცნობი სიტყვებისა და გამოთქმების მნიშვნელობის გარკვევას;
სხვადასხვა ელემენტის (სათაურის, აბზაცების დასაწყისის, საკვანძო სიტყვების, ერთ-ერთი აბზაცის, გამოყოფილი სიტყვების) მოშველიებით  გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის/ტექსტის მონაკვეთის შინაარსის შესახებ;



შეფასების  საგანი  და
პროცედურები
გამოვიყენებ  განმავითარებელ  შეფასებას. მოსწავლეები
 მიიღებენ უკუკავშირს, 3-2-1 მეთოდით.
სასწავლო  რესურსები 
G- pried-ის საკითხავი ტექტი ,, ფშაველი გამახარე“
G- pried-ის პოსტერი,, კითხვის დროს დაუსვი შენს თავს შეკითხვები“.
 სქემები-- მკითხველის დღიური
                  სიტყვის პირამიდა.

გაკვეთილის  მსვლელობა
I ფაზა  - გამოწვევა
ტექსტის წაკითხვამდე---
ვარაუდების გამოთქმა ყდისა და სათაურის მიხედვით.
კითხვებზე პასუხი 1.როგორი ტექსტი იქნება?
2. რას მიგვანიშნებს სათაური?
3. ვინ არის მოთხრობის მთავარი პერსონაჟი?
ვიხსენებთ გ. ჩოხელის მოთხრობას ,,ბებო“.
                                 8წთ.
II  ფაზა  - ტექსტის წაკითხვა.
დიფერენცირებული სწავლება- ბავშვები იმუშავებენ ინდივიდუალურად,ჯგუფურად, წყვილებში.
I.                    - ჯგუფი ინდივიდუალურად კითხულობს და აანალიზებს მოქმედებებს.
II.                 -წყვილებში ამოიცნობს პრობლემას.
III.               - ჯგუფურად იმუშავებენ სიტყვის პირამიდის შევსებაზე.
გამოვიყენებთ ,, კარგი მკკითხველის პოსტერს“.
 აქტივობა 1 . დისკუსია -სხვადასხვა დონის შეკითხვებით.
1. რა ხდება მოთხრობის დასაწყისში, შემდეგ,და ბოლოს?
2.რა არის ნაწარმოების პრობლემა? როგორ გადაიჭრა?
აქტივობა 2 . სიტყვის პირამიდის შევსება.
                         22წთ.
III ფაზა.    წაკითხვის შემდეგ
აქტივობა1 -მეორე შანსი.
მოსწავლეები დაფიქრდებიან და იმსჯელებენ, თუ როგორ შეცვლიდნენ მოთხრობის დასასრულს მეორე შანსის მიცემის შემთხვევაში.
                 5წთ.
აქტივობა 2- მკითხველის დღიურის შევსება.
                      5წთ.
წერითი დავალება - მივცეთ გამახარეს მეორე შანსი.
 შეფასება -განმავითარებელი  უკუკავშირი 3 - 2 - 1 მეთოდით.
                 5წთ.





#
             შეკითხვები
            დიახ
          არა
1
გასაგებად ვსაუბრობ თუ არა?
          

2
კითხვებზე პასუხის გასაცემად მოსწავლეებს ვაძლევ მოფიქრებისათვის დროს?


3
ვიყენებ ჩემს მიერ მომზადებულ g - pried -ის რესურსებს?


4
გაკვეთილის დაწყებსთანავე არის თუ არა ცნობილი მოსწავლეებისთვის თემა და მიზანი?


5
ყველა მოსწავლე თანაბრად ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში?



                    თვითშეფასების სქემის ნიმუში:




· გაკვეთილის გეგმა:
                                           შესრულდა                       შეიცვალა  
· მიღწეულია თუ არა გაკვეთილის მიზნები?
                   დიახ                                 არა                               ნაწილობრივ     


                                                                          


Комментариев нет:

Отправить комментарий